Dávid Vrtaňa učí ekonomické predmety na obchodnej akadémii. K žiakom pristupuje individuálne a snaží sa podporovať a objavovať potenciál každého jedného z nich.
„Keď sa postavím pred žiakov, vidím predovšetkým ľudí, z ktorých každý má nejaký problém, životnú situáciu. Mojou úlohou ako učiteľa je nie ich učiť teoreticky, ale pripraviť ich na to, čo ich čaká tam vonku. Snažím sa každému dať priestor na to, aby sa mohol vyjadriť, som komunikatívny typ pedagóga. Kladiem veľa otázok a keď vidím, že sú aktívni, následne s nimi pracujem ďalej. Napríklad teraz žiačky pod mojím vedením získali grant 5 000 eur na výstavbu altánku. Budeme stavať centrum psychickej podpory. Spolu sme dali dokopy projekt, ktorý bude slúžiť pre všetkých.“ teší sa.
Dávid Vrtaňa sa zameriava na praktické učenie a jeho výučba je obohatená o inovatívne metódy. V triede používa rôzne techniky, ako napríklad myšlienkové mapy či projektové učenie.
„Ako učiteľ je skvelý, dokáže nás nielen naučiť, ale aj pochopiť. Vieme sa porozprávať o tom, čo nás trápi, ale sa i zasmiať. Jeho praktické vyučovanie je niečo nové, nie je to len písanie poznámok, je to zábavné, viem, sa na to viac sústrediť.“ vysvetľuje tretiačka Paulína Bôtošová.
Dávid Vrtaňa sa vo svojich aktivitách zameriava na rozvoj mäkkých zručností žiakov, ako je empatia, komunikácia, zodpovednosť a tímová práca. Jeho prístup zahŕňa aj dôraz na rozvoj sebaúcty a sebareflexie, čo podporuje v rámci projektov, kde žiaci riešia reálne problémy a vzájomne sa motivujú.
„Dávid je výnimočný učiteľ, je plný energie, má víziu, cieľ, je veľmi rozhľadený, prepája veľa vecí dokopy. Myslím si, že by sa mal stať Učiteľskou osobnosťou Slovenska práve pre jeho všestrannosť, obrovskú motiváciu pomáhať ľudom okolo seba a prepájaním všetkých aspektov vzdelávania a odbornej praxe,“ uzatvára riaditeľ Obchodnej akadémie sv. Tomáša Akvinského v Žiline Juraj Gregor.