fbpx

Anna Šúňová

Anna Šúňová učí stredoškolákov informatiku, tvorbu webstránok, počítačovú animáciu, ekonomiku, manažment a marketing.  „Pri podpore ambícií mojich študentov vždy dodržujem zásadu stanovenia jasných, merateľných, náročných, ale dosiahnuteľných cieľov. Snažím sa byť kreatívna – to je jeden z najefektívnejších spôsobov ako udržujem pozornosť študentov. Robím hodiny zábavné a interaktívne pomocou hier, praktických aktivít alebo hraním tzv. rolí,“ opisuje svoj prístup. 

Myslí si, že praktickou výučbou sa deti naučia viac ako bifľovaním a tak tento rok v škole založili simulovanú firmu. „Zvolili sme si konateľa, manažérov, personalistov, zamestnancov.  So žiakmi prechádzam celý firemný biznis od vytvorenia podnikateľského plánu až po prijímanie zamestnancov, vytváranie životopisov, pracovných zmlúv až po simuláciu predaja a logistiky. V našej simulovanej firme ale máme aj IT oddelenie, ktoré musí zabezpečiť počítače a firemnú sieť a tak sa takýmto spôsobom učia zapájať počítače do siete, vytvárať premostenia, zdieľať dáta, zabezpečiť bezpečnosť či vedieť vytvoriť jednoduchú firemnú web stránku. Počas školského roka každý žiak prejde iným pracovným zaradením a tak sa jednoducho zoznámi s tým, čo ho čaká po opustení školy. Súčasťou simulácie firmy je aj výpočet odvodov štátu, vybavenie si postenia či hypotéky,“ vysvetľuje.

Dodáva, že na strednej škole nestačí, ak sa učiteľ zameriava len na to, aby deti získali vedomosti „V škole kde pôsobím, mám študentov vo veku 15-20 rokov. Je to veľmi zraniteľný vek, kedy musím byť niekedy viac psychológom ako učiteľom. Vždy sa snažím kolektív študentov zoceľovať, aby boli súdržní, aby sa podporovali, ale aby chápali a akceptovali rozdielnosť názorov a v dnešnej dobe aj rozdielnosť v náhľade na život. Z tohto dôvodu organizujem so žiakmi rôzne mimoškolské aktivity, ako napríklad pobyt na chate cez víkend, skákanie v jump aréne, strieľanie sa v laser aréne, ktorá podporuje kooperáciu medzi mladými ľuďmi a zároveň majú pohyb a nesedia len so smarfónom v ruke. V škole som založila hudobnú skupinu, kde sa mi prihlásilo 10 žiakov a spoločne nacvičujeme pesničky na rôzne školské príležitosti,“ vraví,

Anna Šúňová je aktívna aj na sociálnych sieťach, kde sa zapája do komunikácií týkajúcich sa školstva. Takisto pripomienkuje vyhlášky a výnosy, zúčastňuje sa seminárov a konferencií a má vlastný blog, kde sa delí o svoje pozorovania, názory a námety. 


Ste pripravený zapojiť sa, alebo viete o niekom, koho by sme mali osloviť?