učí slovenský jazyk a mediálnu výchovu na bežnej základnej škole na košickom sídlisku. Na hodinách využíva predovšetkým zážitkové, praktické a projektové vyučovanie. Podarilo sa jej vytvoriť priestor, v ktorom sa aj slabší žiaci stávajú sebavedomými tímovými hráčmi.
učí ekonomické predmety na obchodnej akadémii. K žiakom pristupuje individuálne a snaží sa podporovať a objavovať potenciál každého jedného z nich. Vo svojich aktivitách zameriava na rozvoj mäkkých zručností žiakov, ako je empatia, komunikácia, zodpovednosť a tímová práca.
učí biológiu a geografiu na cirkevnej škole, kde vedie aj rôzne krúžky vrátane AMAVET klubu. Je známa svojim inovatívnym prístupom k výučbe a spoluprácou s vedcami. Pod jej vedením dosiahli študenti významné úspechy doma aj na medzinárodnej úrovni.
Michaela Babejová učí na prvom stupni základnej školy Milana Rastislava Štefánika v Budimíre a je veľmi empatickou pedagogičkou. Jej snahou je nájsť si cestu ku každému dieťaťu a vytvoriť v triede prostredie, v ktorom sa budú všetky deti cítiť dobre a bezpečne. Záleží jej na tom, aby každé dieťa zažilo úspech, malo zo seba dobrý pocit a aby v ňom rástla sebadôvera.
Eva Radičová učí na prvom stupni základnej školy Márie Rázusovej-Martákovej v Liptovskom Mikuláši. Jej prvoradým cieľom je vytvoriť v triede bezpečný a podnetný priestor, kde by všetci mohli osobnostne rásť. Nosné piliere jej učebných metód sú: učiť žiakov, aby preberali zodpovednosť za svoju prácu, za seba a svoje okolie, čelili výzvam, naučili sa plánovať, organizovať, dodržiavať termíny, pracovať v tíme, spolupracovať a komunikovať.
Eva Radičová učí na prvom stupni základnej školy Márie Rázusovej-Martákovej v Liptovskom Mikuláši. Jej prvoradým cieľom je vytvoriť v triede bezpečný a podnetný priestor, kde by všetci mohli osobnostne rásť. Nosné piliere jej učebných metód sú: učiť žiakov, aby preberali zodpovednosť za svoju prácu, za seba a svoje okolie, čelili výzvam, naučili sa plánovať, organizovať, dodržiavať termíny, pracovať v tíme, spolupracovať a komunikovať.
Rastislav Očenáš učí na prvom stupni základnej školy v Sliači slovenský jazyk, matematiku a informatiku. Pri učení vždy hľadá zmysel – pýta sa, ako dnešné vyučovanie zlepší zajtra život jeho žiakov. Chce, aby nadobudli presvedčenie, že majú vplyv na dianie vo svojej komunite, že sú pre ňu dôležití, užitoční, nenahraditeľní.
Ivica Dafčíková učí geografiu a biológiu na druhom stupni Základnej školy Pavla Országha Hviezdoslava v Trstenej. Podľa vlastných slov sa snaží vnímať jedinečnosť a rôznorodosť všetkých v triede, a tak u nich objavovať oblasti, v ktorých vynikajú.
Oľga Bystrianska je presvedčená o obrovskom a dosiaľ nevyužitom potenciáli hudobnej výchovy. Tento predmet učí na Základnej škole s materskou školou Alexandra Vagača v Detve. Snaží sa o to, aby každé z jej detí bolo čo najaktívnejšie.
Alexandra Hučeková je nadšenou nemčinárkou. Je hrdá na to, že sa jej podarilo svojich zverencov naučiť nemecký jazyk tak dobre, že ho úspešne využívajú v práci.
Jozef Zvolenský učí na druhom stupni základnej školy matematiku a techniku. Snaží sa byť empatickým učiteľom, ktorý pristupuje k žiakom individuálne. Svojimi videonahrávkami matematiky učí aj zahraničné deti
Iveta Barková je učiteľkou celým svojím bytím. Vždy ňou chcela byť a vždy vedela, ako by mala jej škola snov vyzerať. Od roku 2015, po tom ako so svojou kolegyňou Janou Augustovičovou založila v Senci Súkromnú základnú školu, tento svoj sen skutočne žije.
Už ako štrnásťročný spoluorganizoval rôzne animátorské aktivity a kultúrne podujatia pre deti, ktorých svet ho upútal. A hoci vie, že byť mužom, otcom a živiteľom rodiny v pozícii učiteľa je náročné z pohľadu sociálneho zabezpečenia rodiny, iné povolanie si nedokáže predstaviť.
Je presvedčená, že najdôležitejšie je naučiť deti rozmýšľať, logicky uvažovať a kriticky myslieť. V prírodných vedách uprednostňuje efektívne bádateľské vyučovanie. Vedie krúžky robotiky, už deviaty rok je mentorkou súťažného tímu Talentum. Na čiastočný úväzok pracuje na Ústave informatiky Univerzity Pavla Jozefa Šafárika v Košiciach, kde je v rámci projektu IT Akadémia školiteľkou vzdelávania učiteľov informatiky. Podieľa sa na vytváraní obsahu Moderných metód a foriem vyučovania informatiky na ZŠ a Programovania robotických modelov na ZŠ.
Najcennejšou spätnou väzbou sú pre ňu nadšení žiaci, lebo nadšenie je podľa nej najväčšou hnacou silou vlastného rozvoja. Zameriava sa na predmety v oblasti STEM (informatické, prírodné a technické vedy). Na škole zaviedla Informatický ŠOK (študentskú odbornú konferenciu), podujatie plné IT workshopov a prednášok. Motivácia žiakov, špeciálne dievčat, je pre ňu kľúčová.
Myslí si, že k úspechu si prispievajú žiaci sami, avšak túto cestu sa im snaží ako učiteľka uľahčiť. Snaží sa, aby sa mohli žiaci do procesu výučby aktívne aj kreatívne zapojiť, aby si stanovili nielen ciele, ale aj kroky, ktoré k nim vedú. Učiteľ má byť podľa nej osobou, ktorá posúva, núti žiaka zamyslieť sa, aby mohol prehodnotiť svoje správanie aj vedomosti.