Od malička túžila byť učiteľkou, okrem troch vlastných detí má adoptovaného syna. Jej najväčšou inšpiráciou a zdrojom je Hejného metóda vyučovania. Využíva ju v plnom rozsahu v predmete matematika a vo veľkom rozsahu v ostatných predmetoch. Podporuje samostatné uvažovanie žiakov a učenie často zážitkovou metódou.
Je zakladateľkou neziskovej organizácie Púpava, ktorá pracuje s deťmi od najmenšieho veku, rôzneho spoločenského postavenia, s rodičmi, aj dospelými, usporadúva aktivity pre verejnosť. Je členkou správnej rady neziskovej organizácie Indícia, ktorá sieťuje inovatívnych učiteľov Slovenska, poskytuje im podporu a inšpirácie. Pracuje v organizácii H-mat o. p . s. v Prahe, kde sa aktívne vyvíja Hejného metóda vyučovania matematiky, ale aj s niekoľkými detskými domovmi na Slovensku.
Mala šťastie na riaditeľa, ktorý hovoril, že učivo nie sú krumple, netreba ho preberať a toho sa drží. Treba podľa nej učiť žiakov. Využíva aj poznatky, ktoré má z psychológie. Pri vzdelávacom procese, aj pri akomkoľvek probléme, sa sama seba pýta, čo prebieha v hlave žiaka, prečo toto hovorí, prečo takto uvažuje. Metóda, ktorú používa, sa nazýva Vyučovanie orientované na budovanie schém, rada ju parafrázuje na Vyučovanie orientované na žiaka.