Eva Krajčovičová učí chémiu, biológiu a matematiku na gymnáziu. Žiakom ukazuje, že tieto predmety nemusia byť strašiakom, ale môžu byť nástrojom na pochopenie sveta a zdrojom zvedavosti. Jej výučba je dynamická, interaktívna a prepojená s každodenným životom. Žiaci na jej hodinách aktívne využívajú kritické myslenie, spolupracujú na projektoch a prakticky si overujú teóriu v laboratóriu.
„Pre žiakov, ktorí majú problém pochopiť preberané učivo som vždy ochotná organizovať doučovanie, preto som sa aj zapojila do projektov Spolu úspešnejší I,II. Tak isto počas Covidu som sa snažila o to, aby žiaci neboli ochudobnení o experimenty, keďže chémia je hlavne experimentálny predmet. Mali sme hodiny s virtuálnou praxou, kde som im ja pomocou vizualizéru online demonštrovala experimenty a v nižších ročníkoch som hľadala alternatívy ku chemikáliám, ktoré sa bežne vyskytujú v domácnosti. PH sme určovali výluhom červenej kapusty, čiernym čajom, pomocou droždia sme simulovali alkoholové kvasenie,“ vysvetľuje Eva Krajčovičová.
Okrem pravidelných hodín sa intenzívne venuje príprave žiakov na olympiády, súťaže a konferencie. Jej zverenci dosahujú výnimočné úspechy na národnej aj medzinárodnej úrovni – od chemických a biologických olympiád až po prestížne podujatia ako EUCYS či SOČ. Spolupracuje s renomovanými univerzitami na Slovensku aj v zahraničí.
„Nad rámec povinností v škole sa zapájam do aktivít na podporu talentovaných žiakov – úspešných riešiteľov chemických olympiád, ktorí sa každoročne stretávajú na Letnej škole chemikov. Tam pôsobím už od mojich študentských čias, v súčasnosti ako lektorka anorganickej chémie (viac ako 20 rokov). Tiež so žiakmi pripravujeme aktivity ku dňu otvorených dverí a pred Vianocami špeciálne vianočné experimenty. Na škole vediem chemický krúžok, ako prípravu na súťaže, na prijímacie pohovory na vysoké školy a taktiež konzultácie pre žiakov, ktorí potrebujú dovysvetlovať učivo, aj online formou,“ dodáva.
Eva Krajčovičová sa snaží popularizovať prírodné vedy aj mimo školy. Organizuje podujatia ako „Vedecký Ma-Che-R“ či „Noc v škole“, kde študenti riešia šifry pomocou UV svetla a chemických symbolov. Jej prístup je postavený na empatii a individuálnom prístupe. Žiaci ju vnímajú nielen ako pedagóga, ale aj ako mentorku a podporovateľku. Svojím prístupom dokazuje, že výučba je nielen o odovzdávaní poznatkov, ale aj o inšpirácii a budovaní dôvery vo vlastný potenciál mladých ľudí.