Jana Šrenkelová pôsobí na bilingválnom gymnáziu, ktoré patrí medzi výberové školy. Pracuje so žiakmi, ktorí majú vysoké ambície a silný individualizmus, čo predstavuje špecifické výzvy. Jej hlavným cieľom je pomáhať im nájsť rovnováhu medzi ambíciami a reálnymi možnosťami, aby sa vyhli tlaku, ktorý by im mohol ublížiť.
„Na úvodných vyučovacích hodinách sa mi osvedčilo vysvetlenie „pyramídy potrieb A. Maslowa“. Najväčšiu pozornosť venujem vysvetleniu „potreby uznania“ a „potreby sebarealizácie“. U ambicióznych žiakov pochopenie toho, že úspech nie je vždy priamo úmerný naplneniu potreby sebarealizácii pomáha pri analýze vlastných/skutočných záujmov a zameranie sa na ne,“ vraví.
Učí ekonómiu a ekonomiku, spoločenskovedný seminár, občiansku náuku a aplikovanú ekonómiu. Praktické vyučovanie a kritické myslenie sú jej prioritami. Významné miesto v jej pedagogickej práci majú aktivity, ktoré žiakom umožňujú analyzovať ekonomické, sociálne a politické vzťahy v kontexte reálnych situácií. Študentov vedie k diskusiám a argumentácii z rôznych perspektív, čo podporuje ich schopnosť hľadania kompromisov a rozvíja kritické myslenie.
„Praktické vyučovanie – uvádzanie reálnych príkladov na všetky zdanlivo teoretické vedomosti je cestou, ktorá sa mi vo vyučovacom procese osvedčila ako účinná a oslovujúca žiakov. Snažím sa klásť dôraz na kvalitu a pochopenie, pred kvantitou vedomostí.
Uvedené môžem demonštrovať na vyučovacích hodinách, na ktorých sa venujeme problematike nezamestnanosti, ktorú analyzujeme z ekonomického a zároveň sociálneho pohľadu. Využívam pritom aktivitu tzv. dennú tlač (printové, internetové zdroje) pričom časť študentov vychádzajúc z uvedených zdrojov má za úlohu argumentovať ekonomické dopady a časť študentov sociálne dopady nezamestnanosti,“ vysvetľuje.
Vo vyučovaní problematiky nezamestnanosti kombinuje ekonomický a sociálny pohľad, využíva tlač a internetové zdroje, aby žiakom priblížila realitu. Pri téme sociálnej stratifikácie zas rozoberá konfliktualistické a funkcionalistické teórie, čo vedie k dynamickým diskusiám v triede. Jana Šrenkelová sa zameriava aj na rozvoj charakteru, morálnych hodnôt a sociálnych zručností svojich žiakov. Morálne dilemy, diskusie a spolupráca v triede sú pre ňu kľúčové prvky výchovy. Významne prispieva k formovaniu mladej generácie, ktorá si uvedomuje hodnotu kritického myslenia, spolupráce a sociálnej zodpovednosti.