Jaromír Flaškár

Za žiakmi vidí viac ako len ich dosiahnuté výsledky, chce im odovzdávať vedomosti, citlivo ich vychovávať. Nového žiaka v triede sa mu podarilo včleniť do kolektívu aj vďaka videu, v ktorom mu zveril hlavnú úlohu. Príbeh o chlapcovi, ktorý sa túži stať smetiarom, ktorý sa vzoprel výsmechu spolužiakov, triedil odpad a svojím príkladom si napokon získal okolie, uspel aj v súťažiach o Skvelé zelené video a Mladí reportéri pre životné prostredie.

Vracia sa k starším technikám vzdelávania, interaktívne tabule podľa neho nie sú zárukou učiteľských úspechov. Využíva rovesnícke vzdelávanie, pri ktorom sa samotní žiaci stávajú odborníkmi vo svojej téme a prezentujú informácie mladším žiakom. Snaží sa, aby takýmto spôsobom žiaci získavali komunikačné zručnosti, vedeli pracovať samostatne, ale aj kolektívne.

Ako hlavný spoluautor vytvoril aj so svojimi kolegami inovatívnu učebnicu biológie pre učiteľov, poznatky z praxe sprostredkoval aj budúcim pedagógom v rámci projektu Inkubátor moderných učiteľov.


Ste pripravený zapojiť sa, alebo viete o niekom, koho by sme mali osloviť?