Katarína Repková je zanietená pedagogička s viac ako dvadsaťročnou praxou v oblasti vzdelávania detí mladšieho školského veku. Počas svojej kariéry pôsobila v rôznych typoch škôl a vždy sa snažila priniesť do vyučovania inovácie, hľadať efektívne spôsoby vzdelávania a vytvárať podnetné a priateľské prostredie pre svojich žiakov. Kladie dôraz na praktické precvičovanie, hravé aktivity a spoluprácu. Uvedomuje si, že každé dieťa potrebuje zažiť úspech, a preto pri svojej práci intenzívne využíva hry a skupinové aktivity, ktoré podporujú nielen učivo, ale aj sebavedomie a sociálne zručnosti detí.
„V každej voľnej chvíľke sa snažím žiakom čítať a viesť ich k čítaniu. Ponúkam im knihy a medzi nimi sú aj rôzne zaujímavé tituly, ktoré som im prečítala, napr. Lentilka pre dedka Edka – dozvedeli sa o živote viacgeneračnej rodiny a o Alzheimerovej chorobe alebo veľmi zaujímavú knihu o živote detí – Strakáč a Tíoni (život chlapca s bielymi škvrnami po tele). Zaujímavá bola aj kniha Mami, oci, každý je výnimočný. Veľa sa rozprávame, komunikujeme, počúvam ich názory a prezentovaný pohľad na svet. Často si uvedomujem, že deti nie sú „hlúpe“, ale len malé,“ vraví.
V jej profesijnom živote zohrávajú dôležitú úlohu ranné komunity, ktoré považuje za nenahraditeľnú súčasť výchovno-vzdelávacieho procesu. Pomocou týchto ranných stretnutí pomáha žiakom lepšie sa vyjadrovať, reflektovať svoje emócie a budovať zdravé vzťahy v triede. Osobitnú pozornosť venuje aj práci so žiakmi so špecifickými potreby. Pri riešení individuálnych prípadov spolupracuje s asistentmi učiteľa a špeciálnymi pedagógmi, aby každému dieťaťu poskytla potrebnú podporu. Žiakov motivuje rôznymi formami.
„Zaviedla som si „odmeňovák“. Odmeňujem za pekné správanie, pomoc druhým, dobre vykonanú prácu. Samozrejme, funguje to aj opačne. Za nevhodné správanie, ublíženie fyzické či slovné zase pribúdajú smutné smajlíky. Na začiatku roka sme si spoločne zaviedli pravidlá,, všetci mali možnosť navrhnúť, za čo môžu získať „dobré body“ a za čo „zlé“. Po navrhnutí si všetko odsúhlasili a upozornila som ich, že teraz to platí pre všetkých a musíme sa tým riadiť oni aj ja. Žiaci sa učia byť spravodliví, zodpovední za svoje konanie a správanie, niesť dôsledky za svoje rozhodnutia,“ dodáva.
Katarína Repková sa okrem pedagogickej práce tiež aktívne venuje komunitným aktivitám v rodnej obci. Organizuje kultúrne podujatia, pripravuje programy pre miestnych seniorov a podieľa sa na folklórnych aktivitách. Bola vedúcou detskej folklórnej skupiny Nevidzianske vrabčeky a v súčasnosti pôsobí v miestnom folklórnom súbore Nevidzianka.