Kvetoslava Danková je pedagogička s bohatými skúsenosťami a vášňou pre vzdelávanie. Učí na strednej škole aplikovanú ekonómiu, ekonomiku, úvod do IT bezpečnosti a IT manažmentu, marketing, dopravu a logistiku, odbornú prax a základy podnikového riadenia v digitálnom veku.
Jej prístup k výučbe je veľmi individuálny a zážitkový. Snaží sa prispôsobiť svoje metódy každému žiakovi podľa jeho schopností a potrieb.
„Využívam interaktívne vyučovacie metódy, ako sú projekty, tímová práca a diskusie, aby som zvýšila záujem žiakov o učenie. Myslím, že je dôležité vytvárať bezpečné prostredie, kde sa cítia dobre a neboja sa vyjadriť svoje názory, či pýtať sa. Prostredníctvom zážitkových aktivít posilňujem záujmy a silné stránky žiakov, a tak pomáham rozvíjať ich sebavedomie. Je veľmi dôležité vytvárať pozitívne a bezpečné prostredie v triede, ktoré podporuje hodnoty a rešpekt,“ vysvetľuje Kvetoslava Danková.
Jej inovatívne prístupy k výučbe zahŕňajú využívanie e-učebníc a aj sama sa podieľa na vývoji rôznych vzdelávacích materiálov.
„Mojou doménou je zážitkové vyučovanie, a preto sa ho snažím využívať vo svojich vyučovacích predmetoch. Svojim žiakom nediktujem poznámky, ale využívam e-učebnice. Som spoluautorkou, metodičkou a lektorkou e-učebníc programov „Poznaj svoje peniaze“, „Škola rodinných financií „a „City Bus“. Som tiež spoluautorkou niekoľkých kapitol online Učebnice ekonómie a podnikania v programe Aplikovaná ekonómia, ktorý poskytuje Junior Achievement Slovensko,“ vyratúva.
Kvetoslava Danková je tiež mentorkou a lektorkou, angažovanou v rôznych programoch a projektoch, ktoré podporujú mladých ľudí v rozvoji ich schopností a kariéry, najmä v oblasti podnikania a technológií. Spolupracuje s neziskovými organizáciami, ako sú Junior Achievement Slovensko a Nadácia pre deti Slovenska. Jej úsilie o zlepšenie vzdelávacieho procesu a rozvoj mäkkých zručností medzi študentmi je neoceniteľné a inšpiruje k budovaniu charakteru a zodpovednosti. V súčasnosti sa zúčastňuje programu „Umelá inteligencia v službách učiteľa“ Komenského inštitútu, čo dokazuje jej neustálu túžbu po zlepšovaní svojich vedomostí a prístupu k moderným technológiám vo výučbe.