Ľubica Bednárová pôsobí ako učiteľka odborných predmetov na strednej odbornej škole, kde sa venuje vzdelávaniu žiakov zameraných na elektrotechniku a dopravné odbory. Počas takmer troch desaťročí neúnavne pracuje na rozvoji nielen odborných zručností svojich zverencov, ale aj na rozvoji ich charakteru a sebavedomia. Uvedomuje si výzvy, ktorým jej žiaci čelia. Mnohí z nich pochádzajú z rodín s nižšími príjmami, čím často narážajú na nedostatok prístupu k technike a iným vzdelávacím pomôckam. Niektorí majú zdravotné obmedzenia alebo špecifické poruchy učenia, čo vyžaduje individuálny prístup. Napriek tomu sa im snaží vytvárať prostredie, kde sa každý žiak cíti prijatý a motivovaný.
„Teší ma, keď sa zo žiaka, ktorý mal na začiatku nedostatočné vedomosti a málo sebavedomia, stane človek, ktorý zvládne aj ťažšie veci, dokáže pomáhať aj druhým, nájde si dobré zamestnanie alebo pokračuje v štúdiu na vysokej školy. Toto ma utvrdzuje v tom, že každé úsilie, ktoré do žiakov vložíme, môže priniesť tie najlepšie výsledky,“ vraví Ľubica Bednárová.
Ako odborníčka na silnoprúdovú elektrotechniku zaviedla do výučby inovácie, ktoré pomáhajú žiakom spájať teóriu s praxou. Projekty zamerané na návrh a implementáciu technických riešení rozvíjajú nielen technické schopnosti, ale aj tímovú prácu a kreatívne myslenie. So žiakmi sa aktívne zapája do projektov ERASMUS+, ktoré umožňujú žiakom absolvovať odborné stáže v zahraničí.
Ľubica Bednárová je tiež aktívnou dobrovoľníčkou, ktorá svoj voľný čas venuje práci v zariadení pre ľudí s mentálnym postihnutím, v dobrovoľníckom kynologickom zbore či organizácii zbierok na podporu znevýhodnených detí. Projekt „Strom splnených prianí“, do ktorého zapojila školu, každoročne prináša radosť deťom z detských domovov a krízových centier. Tieto aktivity nielenže prenáša do svojej pedagogickej práce, ale zapája do nich aj svojich žiakov, čím im ukazuje, aké dôležité je pomáhať druhým.
„Na hodinách sa zameriavam aj na rozvoj charakteru a mäkkých zručností žiakov. Osobitnú pozornosť venujem rozvíjaniu zmyslu pre zodpovednosť, slobodu a rovnosť medzi ľuďmi. Týmto sa prirodzene rozvíja ich líderstvo a schopnosť spolupráce. V triede sa snažím vytvárať prostredie, kde každý názor má svoju hodnotu a kde sa učíme rešpektovať rozmanitosť ľudí,“ uzatvára inšpiratívna pedagogička.