Ľudmila Reiterová je skúsená pedagogička, ktorá pôsobí na Gymnáziu v Stropkove od roku 2007. Okrem toho, že je učiteľkou angličtiny a biológie, je aj vášnivou podporovateľkou osobnostného rozvoja žiakov a aktívne sa podieľa na rozvoji školského života. Počas svojej pedagogickej kariéry si vybudovala silný vzťah so žiakmi a ich rodičmi, pričom si váži hodnoty ako čestnosť, úprimnosť a zodpovednosť. Jej prístup k výučbe je založený na individuálnom prístupe, motivácii a praktickom učení. Snaží sa žiakom ukázať reálne súvislosti medzi teoretickým vzdelaním a každodenným životom, čo dokazujú aj mnohé ekologické a praktické aktivity, ktoré v rámci vyučovania organizuje.
„V súčasnosti je pozorovaný znížený záujem mládeže o prírodu, pobyt v nej, pozorovanie živočíchov, rastlín. Pokúsila som sa preto prepojiť používanie mobilov s pozorovaním prírody a to celkom úspešne. Žiakom posielam do skupín na messengeri fotky alebo videá rastlín, živočíchov, kosti, svaly (použité na varenie) podľa preberaného učiva. Voláme to (víkendový, večerný) kvíz a kto správne odpovie, dostávam motivačný bodík. Už sme na takej úrovni, že žiaci sami posielajú fotky do kvízu. Teší ma, že rovesnícke vzdelávanie funguje, viac si všímajú veci okolo seba a častejšie chodia von,“ vysvetľuje Ľudmila Reiterová.
Jej žiaci sa pod jej vedením zúčastnili medzinárodného anglického tábora, pričom jeden zo žiakov s Aspergerovým syndrómom dosiahol významný pokrok v samostatnosti a socializácii, čo je len jedným z mnohých príkladov jej prístupu k individuálnym potrebám žiakov. Rozvíjajú tiež svoje schopnosti a záujmy. V rámci športových výziev a medzinárodných projektov sa zapájajú do súťaží a výziev, ktoré ich motivujú k tomu, aby sa stali zodpovednými a angažovanými jednotlivcami.
„Žiakov sa snažím viesť k zdravému životnému štýlu, ekologickému správaniu aj dobrovoľníctvu. V škole organizujem 14 rokov zber papiera, tiež máme vrece na zálohované fľaše a plechovky. Toto zbieranie sme nazvali SAMI SEBE, lebo za získané peniaze sa kupujú veci na školské podujatia. Pre Detský domov vo Svidníku sme urobili zbierku oblečenia.
Zaviedli sme Kútik živej prírody a každý týždeň vystavíme niečo, čo sme cez víkend našli pri potulkách prírodou. Žiaci majú radosť z objavovania prírody nielen na hodinách biológie, ale aj vo voľnom čase,“ dodáva.
Ľudmila Reiterová sa neustále snaží inovovať a adaptovať na nové výzvy v oblasti vzdelávania. Jej vášeň pre prírodu, angličtinu a biológiu, spolu s osobným prístupom k žiakom, z nej robí učiteľku, ktorá má na svojich žiakov hlboký a trvalý vplyv.