Monika Molnárová učí na prvom stupni základnej školy v Košiciach. Je pedagogičkou, ktorá do svojej práce vkladá srdce a maximálne nasadenie. Svojim zverencom poskytuje podporu nielen pri úspechoch, ale aj v ťažších chvíľach, keď spoločne hľadajú cesty k zlepšeniu.
„V poslednej dobe sa viac venujem poznávaniu, prežívaniu a zvládaniu emócií žiakov . Využívam k tomu rôzne emočné karty a pútavé príbehy, alebo obrázky. Vďaka projektu Emocionálny kompas, sme sa do sveta emócií tohto roku ponorili ešte hlbšie a dôslednejšie, čo sa ukazuje aj na láskavejšom správaní sa žiakov k sebe a na pochopení nie práve vzorného spôsobu správania sa niektorých z nich,“ vraví.
Vo svojej práci využíva inovatívne prístupy, ktoré pomáhajú jej žiakom nielen v učení, ale aj v rozvoji osobnostných zručností. Už 11 rokov aplikuje Hejného metódu v matematike, kde deti objavujú nové riešenia prostredníctvom vlastného zážitku. Využíva tiež písmo Comenia Script. Každodenné komunitné kruhy, prvky vysokoefektívneho učenia a blokové vyučovanie vytvárajú prostredie plné dôvery, spolupráce a radosti z učenia. Jej snaha neustále inovovať sa odráža aj v ďalších projektoch, ako Po stopách rytierov, Misia Modrá planéta či Detstvo starých rodičov. Tieto aktivity budujú vzťahy medzi žiakmi a ich rodinami, či prehlbujú environmentálne povedomie.
„Čítanie kníh z našej triednej knižnice prináša ďalšie možnosti rozvoja kritického myslenia žiakov. Raz v týždni máme čítaciu hodinu, na ktorej si žiaci vyberú nielen knihu, ale aj miestečko v triede, kde sa akokoľvek usadia a začítajú. Po uplynutí stanoveného času vedieme diskusie o tom, čo sa ich v knihe prekvapilo, rozosmialo, nahnevalo, komu by knihu odporučili a prečo. Po prečítaní celej knihy si robia do zošitov záznam o tom, ako knihu hodnotia. V prvom ročníku kreslia srdiečka, v druhom si zvolia vlastné značky a v ďalších ročníkoch môžu písať krásne vety a zápletky, ktoré boli pekné, alebo naopak, ktoré sa im nepáčili a prečo,“ vysvetľuje.
Monika Molnárová vedie okrem vyučovania rôzne záujmové krúžky, či už tanečný, výtvarný alebo prírodovedný, v závislosti od potrieb školy. Vedie aj Klub inovácií, kde pravidelne pripravuje prednášky a školenia pre kolegov. Ochotne zdieľa svoje skúsenosti a vedomosti, čím podporuje rast a rozvoj celého pedagogického zboru. Má tiež skvelé vzťahy s rodičmi žiakov, ktorých vníma ako partnerov vo výchove. Vždy ju poteší, keď sa k nej vracajú bývalí žiaci a s hrdosťou zdieľajú svoje úspechy.