Radomíra Komárňanská, známa medzi svojimi žiakmi aj ako „RaTka“, je učiteľka, ktorá svoje povolanie žije naplno a vkladá doň celé svoje srdce. Jej triedu tvoria prváčikovia z rozmanitých prostredí – deti s vysokým intelektom, deti s výzvami ako ADHD, úzkostné prejavy či náročné rodinné zázemie. Jej kľúčom k úspechu je láskavosť, rešpekt a snaha porozumieť detskému vnútornému svetu.
„Snažím sa ich vnímať také, aké sú, vidieť nielen povrch a vonkajšie správanie. Dôležité pre mňa je ich vnútorné prežívanie. Chcem vnášať do triedy svoju prirodzenú láskavosť, načúvať citlivej detskej duši a tým vytvoriť priestor, v ktorom sa každé dieťa cíti bezpečne a prijaté.
Učím ich zodpovednosti za svoje správanie a vzdelávanie, avšak ponechávam im priestor na chyby, z ktorých sa môžu učiť,“ vysvetľuje Radomíra Komárňanská.
V pedagogike preferuje inovácie, vedie deti zážitkovým učením, pracuje s formatívnym hodnotením, ktoré dáva deťom priestor na objektívne sebahodnotenie a reflexiu.
„Som učiteľka praktizujúca inklúziu srdcom. V tomto školskom roku sme sa zapojili medzi pilotné školy, prepracovali sme učebné osnovy a overujeme zavádzanie nového kurikula. Teším sa dôvere vedenia, ktoré mi dáva krídla učiť láskavo, inovatívne a kreatívne. S deťmi si tykáme, považujem ich za partnerov. Učím Hejného metódou, píšeme písmom Comenia script, naše učenie sa často deje vonku. Mám rada spontánnosť vo vyučovaní, napríklad ak napadne sneh, presunieme sa von využiť jedinečný čas a prváci počítajú koľko gúľ zasiahne pani učiteľku, porovnávanie precvičujú na postavených snehuliakoch. Bádame, skúmame svet okolo nás, pozorujeme, čo sa deje so snehovými vločkami v dlaniach,“ dodáva.
Ako školská koordinátorka pre inovatívne metódy Radomíra Komárňanská nielenže vnáša do školy moderné prístupy, ale nadchýna pre ne aj svoje kolegyne. Spolupracuje s rôznymi inštitúciami, organizuje vzdelávacie aktivity a venuje sa charitatívnym projektom. Okrem toho aktívne participuje na profesijnom rozvoji, či už ako účastníčka konferencií, alebo ako inšpirácia pre budúce generácie učiteľov.