Katarína Pivníková je učiteľka slovenského jazyka na druhom stupni základnej školy s vyučovacím jazykom maďarským. Kladie dôraz na individualizovaný prístup, pretože každý žiak má inú štartovaciu pozíciu.
„Treba vedieť, že k nám prichádzajú deti z rôznych prostredí, niektoré z bilingválnych rodín, iné nie. Podľa toho potrebujem nastaviť aktivity na hodine, aby sme vedeli komunikovať o témach, ktoré ich zaujímajú. Je pre mňa veľmi dôležité, aby každé dieťa na hodine zažilo úspech, aby si sami uvedomili pokrok, ktorý robia,“ vysvetľuje Katarína Pivníková.
Využíva tiež metódy, ktoré podporujú nielen jazykové zručnosti, ale aj sociálne väzby a vzájomnú dôveru, čo jej žiaci veľmi oceňujú.
„Nemusíme sa stresovať, bifliť sa, veľa sa naučíme na hodinách. Zvykneme robiť všelijaké projekty, chodíme von, hrávame hry. Pani učiteľka Katarína Pivníková má stále dobrú náladu, dobré nápady a zaujíma ju aj to, aké nápady a názory máme my,“ opisuje jej žiačka Zsuzsanna Radicsová.
Katarína Pivníková pôsobí ako mentorka v Regionálnom centre podpory učiteľov. S učiteľmi hľadá spôsoby, ako začleniť deti z vylúčených komunít do vzdelávania a zdieľa svoje skúsenosti, ktoré títo pedagógovia úspešne uplatňujú vo svojej praxi. Je tiež členkou organizačného tímu projektu Rozumieme.si, ktorý prepája deti rôznych národností prostredníctvom spoločných aktivít.
„Pani profesorka Katarína Pivníková kladie veľký dôraz na individuálny prístup. Vnímam to aj ako rodič, lebo vyučuje aj môjho syna a doma vidím, ako sa pripravuje na slovenčinu a ako si ju obľúbil. Naši žiaci veľmi napredujú, hovoria po slovensky medzi sebou tu v škole, aj vonku. Učí veľmi precízne a stále vymýšľa nové aktivity a podľa mňa si aj preto zaslúži stať sa Učiteľskou osobnosťou Slovenska,“ uzatvára zástupca riaditeľky Spojenej školy Reformovanej kresťanskej cirkvi v Rimavskej Sobote Zsolt Főző.